Nara - The big Buddha and annoying deer - Reisverslag uit asakusa, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu Nara - The big Buddha and annoying deer - Reisverslag uit asakusa, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu

Nara - The big Buddha and annoying deer

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

22 November 2012 | Japan, asakusa

Aangekomen in Nara kwam ik een klein festival tegen. Er werd gedanst door verschillende groepen met kleurrijke kleding aan. Erg leuk om te zien! Op een gegeven moment moest de traditionele wagen worden verplaatst. Zowel een stuk de berg op als berg af en weer terug. Hierdvoor moesten vele mensen twee stukken touw vasthouden en de wagen vooruittrekken.
Mij werd gevraagd om ook mee te doen en dit deed ik. Berg af was niet erg, maar berg op! Ik had het warm ... Ook scheen de zon (het was een mooie dag).

Na meegeholpen te hebben liep ik verder. Tijdens mijn trip zag ik veel loslopende herten. Deze herten liepen in de parken welke gelegen waren langs drukke wegen en wer aren geen hekken. O.O Ik vraag mij af of de herten wel eens de weg op willen lopen?

Eenmaal aangekomen bij de tempel van de buddha statue ging ik naar binnen. Het was een mooi complex en er waren vele statues. Wel valt het mij op dat vele statues van de goden welke de buddhisten hier in japan aanbidden boos kijken en een agressieve houding aan nemen. Behalve de biddha statue. Ik vraag mij af waarom?

Na de tempel liep ik wat rond in het park en ging toen het donker begon te worden richting het station.

Ik weet dat dit een kort verhaal is, maar ik heb niet meer leuke en grappige dingen in Nara gezien welke ik kan delen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 19443

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 05 Juli 2014

There i go again! To Nihon!

27 September 2012 - 10 December 2012

Nihon here i come!

Landen bezocht: