Gion(de wijk vd geishas),Japanse dans en Kobe beef - Reisverslag uit asakusa, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu Gion(de wijk vd geishas),Japanse dans en Kobe beef - Reisverslag uit asakusa, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu

Gion(de wijk vd geishas),Japanse dans en Kobe beef

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

21 November 2012 | Japan, asakusa

De dag dat ik aankwam in Kyoto liep ik al een beetje rond in 1 straat in Gion. Het was er echt super mooi met de verlichting welke aangingen en de oude stijl van de huizen waar je wat kan eten. Wel waren de gerechten erg geprijsd. Deze avond heb ik een geisha alleen heel snel van de zijkant en achterkant gezien. Zij liep zo snel dat ik geen tijd had om hier een foto te maken. Ook had ik te laat door dat zij in de buurt was. Jammer.

De tweede hele dag welke ik had ik Kyoto liep ik van zuidoost Gion naar Noordoost Gion. Helaas werkte het weer niet mee en regende het de hele dag. Echt hollands weer...
Ik ging naar een grote tempel met groot grondgebied de Daizen ... Tempel. Vele japanners gingen ondanks het slechte naar deze tempel. Het is namelijk een hele populaire plek in de tijd van de herfstkleuren. Het was daar super mooi ! (Helaas lukt het mij nog steeds niet om op deze site fotos te uploaden)

Na deze tempel ging ik meer noodwaarts. Hier kwam ik langs smalle straatjes waar vele oude theehuisjes, eettentjes en souvenirsshops aan gelegen waren. Het kwam knus over.
Op dat moment waren mijn schoenen een klein beetje doorweekt en had ik het koud dus ging ik maar een theehuisje. Ik had zoveel zin in iets zoets dus nam ik lekkere warme groene japanse thee en een groene japanse thee spongecake. Mmmmm.

Daarna liep ik verder noordwaarts, maar had ik het wel zon beetje gehad met het weer. Dus liep ik naar het Westen van Gion waar de Gion Corner (theater) was. Hier heb ik een uur lang verschillende japanse tradities gezien qua dansstijlen, shows en puppetvoorstellingen. Ik heb hier erg van genoten!
Wat heb ik gezien;
- ik zag eerst drie dingen tegelijkertijd, namelijk de theeceremonie (het maken van de japanse thee op de traditionele manier), het bespelen van de .... (de naam ben ik vergeten, maar het is een japans instrument) en het maken van bloemstukken (de japanse stijl is simpel maar met veel details).
- de kabuki dans. Dit is een traditionele dans uitgevoerd door een man. Het sprak mij niet zo aan, maar het was interresant om te zien.
- Een comische theater stuk. De expressies die de japanners gebruiken was erg grappig en leuk om te zien. In een flyer stond de clue van het verhaal dus kon ik het verhaal volgen. Ook gebruiken de acteerders een aantal woorden die ik kende.
- Een dans van een Meiko (zij is in leer om geisha te worden). Het was mooi om te zien, maar ik had hier meer van verwacht.
- Een puppetshow. Ook hier stond de clue van het verhaal in de flyer, maar ik vond het moeilijk om het te volgen. Het verhaal ging over verschillende personages, maar het verhaal werd verteld door 1 personage. Ik had verwacht meerdere puppets (poppen) te zien welke het verhaal uitbeelden. Het leuke hiervan was wel dat drie mensen 1 puppet dragen (deze is namelijk relatief groot voor een pop). Ook waren zij helemaal in zwart net als de achtergrond. 1 persoon hield de rug/hoofd vast en zorgde dag 1 arm/hand bewoog. Een ander persoon zorgde dat de andere arm/hand bewoog en de derde persoon hield de puppet bij de benen vast.

Na deze show liep ik bij toeval langs een restaurant waar zij ook kobe beef serveerde. Aangezien ik dit wilde uitproberen ging ik daar eten. Wel was het erg duur, maar dit had ik er wel voor over! Hoe kan ik de Kobe beef omschrijven..... Prachtig ! Geweldig! Heerlijk! .... Misschien komt dit ook omdat ik tot dan toe alleen varkensvlees of kippenvlees heb gegeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 637
Totaal aantal bezoekers 19448

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 05 Juli 2014

There i go again! To Nihon!

27 September 2012 - 10 December 2012

Nihon here i come!

Landen bezocht: