Naar Tokyo!! voor de laatste 3 weken - Reisverslag uit asakusa, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu Naar Tokyo!! voor de laatste 3 weken - Reisverslag uit asakusa, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu

Naar Tokyo!! voor de laatste 3 weken

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

22 November 2012 | Japan, asakusa

De dag dat ik in mijn hostel in Tokyo - Asakusa aan kwam kreeg ik te horen dat dezelfde avond een festival in dit stadsdeel was. Ik dacht leuk! Dan maak ik een grotere festival in japan mee!

Na een pre festival feestje ging ik met andere gasten van het hostel naar de festival. De weg er naar toe was erg gezellig!
Toen ik er aan kwam zag ik dat er twee grote delen op het festival waren. Namelijk allerlei `good luck charms` welke bij vele kraampjes werden verkocht en het andere gedeelte bestond uit een gebied met alleen maar eetkraampjes. Dus geen andere leuke activiteiten welke je kon doen. Dat viel wel tegen. Toen ik een japanner hier naar vroeg gaf deze aan dat de activiteiten alleen bij de zomer festivallen plaats vindt.
Wel heb ik hier wat eten van de kraampjes gegeten en ik moet zeggen dat het eruug lekker was. Uiteindelijk was ik rond 01:30 met een aantal mensen terug in het hostel....

De volgende dag moest ik naar Akihabara gaan, omdat mijn tassen (zowel backpack als rugzak) helemaal vol zaten, om een extra bagagetas te kopen. Ja ja ik kon het niet laten om onderweg toch wat souvenirs en leuke spullen te kopen. Zoals een coole ... mmm ... hoe moet ik het noemen een muts, sjaal en wanten in 1? De muts heeft twee beren oren en het hele geval heeft de kleur van mijn haar. De sjaal die hier aan vast zit is lekker warm... en dit hele geval was zoooo lekker zacht. Hierdoor had ik geen ruimte meer in mijn tas.....

Ik bleef in Akihabara (de technishe wijk van tokyo waar vam alles wat te maken heeft met elektriciteit, manga en anime te vinden is. Dus had ik wat geshopt nu ik toch meer ruimte heb hehehe. Nu heeft een familielid van mij (misschien herrinnerd zij het nog?)(ik noem geen namen) tegen mij het afgelopen jaar gezegd (voor de grap neem ik aan) om alleen met de tassen terug te komen welke ik ook op de heenreis mee heb en geen extra tas mee terug te nemen. Sorry... :-P Dit heb ik toch gedaan!!

Toen ik weer terug was in de wijk Asakusa waar mijn hostel ligt ging ik even naar een tempel om daar een foto te maken. Na een japanner gevraagd te hebben van mij een foto te maken raakten we in gesprek en mocht ik met hem en de vrienden groep (welke even later kwamen en elkaar kenden van de engelse taalkcursus welke zij volgden) mee naar binnen in de tempel. Vervolgens heb ik met hun avond gegeten. Dat was super gezellig!

Ohja... bij het houden van een voorstel rondje onder deze vriendengroep werd er tegelijktijd een soort van trivia gehouden over de wijk Asakusa (dus er werden weetjes verteld over de wijk asakusa). Zo kwam ik erachter wat meer over de plaats. Het leukste wat mij is bijgebleven was dat bij de tempel poort twee statues waren van twee (voor mij agressieve mannen/goden). De zegt Ah en de ander zegt Uhm. Wanneer je Aah zegt gaat je mond open en blaas je adem op de wereld waardoor deze leeft. Wanneer je Uhm zegt is je mond dicht en dit vernietigd.

Het was echt een leuke dag!

En morgen zie ik de gastgezin weer waar ik eerder bij verbleef!!

  • 22 November 2012 - 10:20

    Astrid:

    Geniet van de laatste weken! :D
    Het klinkt allemaal heel leuk!

  • 22 November 2012 - 10:51

    Zorah Splinter :

    :D Ga je nog naar de host bar? hahaha:P kidding!

  • 22 November 2012 - 22:26

    Rachel:

    Nog leuke mensen (lees: mannen) tegengekomen?!!

  • 24 November 2012 - 10:47

    Paps:

    Hallo Natasja,
    Zo te zien heb je het reuze naar je zin. Blijf je nog een week langer soms ??
    Wat ga je zoal doen in Tokyo ??

  • 27 November 2012 - 14:12

    Gusta:

    Lieve Tassy, Geniet lekker van je laatste weken. Ik weet zeker dat je wel weer terug gaat t.z.t.
    Als family zijn we ook aan het af tellen, om je weer te ontmoeten.Hartstikke leuk !!! Het is wel een lange vakantie-tijd. Paps maakt vandaag wat kopien van je verslagen, dan ga ik het vanavond met Joke Blom bij oma Gre in de brievenbus doen, tijdens onze wekelijkse rondje Haarlem-bij nacht (avond,dus) Ook oude-tante Jopie krijgt kopien, die geniet ook erg met je mee!! Zelf hebben we ook een boek gemaakt met jouw belevenissen.Wanneer je weer thuis bent kijk je maar of het compleet is.
    Vanmorgen, dinsdags om 11 uur heb ik je ge-smst, dus bij jou 18/19u ongeveer. Heb nog geen sms-je terugontvangen.Mogelijk was je rond die tijd aan de avondmaaltijd ?? Love you mams en Arn (net uit school) xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 30 November 2012 - 00:27

    Yvon Thewessen:

    Hoi Natasja,
    Leuk om je verhalen te lezen. Wat maak je een hoop mee!! En wat gaat de tijd alweer snel heh? Ik ben vooral ook benieuwd naar je nieuwe spannende muts/sjaal combinatie waarmee we je vast de komende winter hier in de straat zullen signaleren.
    Geniet nog van je laatste weken en hartelijke groet van je bijna-buren, Roel, Yvon, Josje en Wim

  • 01 December 2012 - 04:48

    Natasja:

    @astrid Ja dat ben ik idd aab het doen :-)

    @zorah De host bars zijn erg duur en btw tot nu toe heb ik er nog geen gezien. Miss zijn ze voornamelijk in shibuya waar ik nog niet ben geweest.

    @rachel Alsof ik dat hier plaats :-P

    @pap nee ik ga naar huis op de dag welke al vaststaat.

    @gusta Bedankt! Ja ik heb je smsje ontvangen bedankt hiervoor ^_^

    @yvon voor de muts/sjaal conbinatie moet je nog even anderhalve week wachten, Hehe Surprise... Ik zal zeker genieten!

  • 04 December 2012 - 14:41

    Zorah Splinter:

    haha dfat wou je gaan doen toch? grapjeee :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 19442

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 05 Juli 2014

There i go again! To Nihon!

27 September 2012 - 10 December 2012

Nihon here i come!

Landen bezocht: