Typhoon...?? - Reisverslag uit Chiba, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu Typhoon...?? - Reisverslag uit Chiba, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu

Typhoon...??

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

05 Oktober 2012 | Japan, Chiba

Zo. Nu kan ik weer rustig een verslag schrijven. Wel moet ik nu even mededelen dat er miss spelfouten of dat er zomaar hoofdletters in mijn verhaal kunnen voorkomen. Dit omdat de iPad waar ik dit verhaal op typ een soort dictionary heeft wat erg irritant is.

Afgelopen zondag heb ik beter geslapen maar nog niet mijn slap ingehaald. Dus voelde ik mij nogbsteeds niet op en top. Wel heft het geholpen dat ik de avoid eerder aardig wat sushi heb gegeten in het sushi restaurant.

Deze ochtend heeft Erika aangegeven dat wij samen ipv ~15:00 ~12:00 uur ginger vertrekken, omdat er een typhoon aankwam. Dus de treinen in en rond Tokyo zullen vanaf 15:00 niet meer rijden.
Dus even na 12:00 gingen we op pad. Erika liet zien welke treinen ik heen en terug moest nemen om zo snel mogelijk van en naar school te gaan. Het Ging best gemakkelijk.
Het bleek dat ik ongeveer 1 uur no dig heb om naar school te gaan. Dit geldt ook voor de terug weg.
Op de terugweg Ging het even verkeerd, dus we dachten dat we niet voor de 15:00 were terug zouden zijn.

Toen we van het treinstation naar huis lie pen den we merken dat de wind toenam. Wel bleef het nog steeds warm en was Zelfs een tshirt was iets teveel van het goede. (ook was het benauwd warm). Daarnaast waren er niet veel wolken te zien be halve in de verte.

Vervolgens Ging ik rond 17:00 met Erika naar een grote department store "7 eleven." Het weer was omgeslagen. Er was aardig wat wind en het regende.
Het was erg leuk en interresant om de spullen in de department store te zien, aangezien we veel van de spullen niet in Nederland hebben. Een voorbeeld kan ik niet geven, omdat je het gewoon moet zien. Wel kan ik zeggen dat fruit, zoetigheden en vlees aardig duur zijn. Voor 1 appel betaal je ~2 euro. Voor een grote sinasappel ~3 euro.

In het uur dat we in de supermarkt warren was het nog harder gaan waaien en het regende nog steeds.

Een paar uur later rond 19:00 en 20:00 waaide het nog harder. Gelukkig heeft mijn gastgezin het huis op de begaande grond, waardoor je niet veel last hebt van de wind.

Voor de japan kenners. Deze avond heb ik zelfgemaakte takoyaki ballen gegeten met inktvis, worst en kaas. Daarnaast waren er nog een paar extra hapjes. Oishii !!




  • 05 Oktober 2012 - 15:49

    Gusta:

    Hoi Natassy,

    Nu ben ik de 1e die reageert op je verhaal. Het is nog een beetje typhonen-tijd merk ik.
    Je vertelde dat de maand september om typhonen bekend stond, maar nu dus in oktober ook wat.
    Leuk om weer een verhaaltje te lezen !! Super !! Vandaag heb ik in het restaurant op mijn werk Japanse vissoep gegeten met mosselen/garnalen/zeewier..enz. best lekker. Ik heb aan je gedacht.
    Tot de volgende keer, Xxx gusta

  • 05 Oktober 2012 - 18:24

    Rachel:

    Hoi,

    Die spelfouten zijn mij totaaaal niet opgevallen hoor :P

  • 06 Oktober 2012 - 10:47

    Paps:

    De tyfoon heeft ons wel even bezig gehouden, maar volgens mij vond je het best wel spannend en viel het best wel mee.
    Hoe waren je eerste japanse lessen en kan je met je huidige japanse taal kennis uit te voeten in Tokio
    Ik ben reuze benieuwd naar je ervaringen.
    groetjes paps

  • 06 Oktober 2012 - 10:47

    Paps:

    De tyfoon heeft ons wel even bezig gehouden, maar volgens mij vond je het best wel spannend en viel het best wel mee.
    Hoe waren je eerste japanse lessen en kan je met je huidige japanse taal kennis uit te voeten in Tokio
    Ik ben reuze benieuwd naar je ervaringen.
    groetjes paps

  • 06 Oktober 2012 - 11:00

    Gusta:

    Hoi Natassy,

    Nog even een berichtje van mij.Paps heeft nog even de computer aan laten staan.Hoe vond de familie de kadootjes die je mee had voor hun ?? Voor oma Gre heb ik de 2 verslagen uitgeprint en bij haar in de brievenbus gedaan. Ze vindt het leuk om te lezen én te herlezen.Vandaag gaat oma Gre van zaterdag tem. zaterdag op een verwenweek van een kerk naar Doorn.Nu alweer voor de 3e keer en het bevalt haar erg goed !! Hartelijke groeten aan jouw gastgezin !! van ons !! Tot wanneer blijf je bij het gastgezin ??
    Een vraagje; De andere studenten heb je het daar gezellig mee ?? Heb je een klik ??Waar komen die vandaan ?? Ik hoor het wel van je, okidokie. XXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 19471

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 05 Juli 2014

There i go again! To Nihon!

27 September 2012 - 10 December 2012

Nihon here i come!

Landen bezocht: