Eerste week (school) - Reisverslag uit Chiba, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu Eerste week (school) - Reisverslag uit Chiba, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu

Eerste week (school)

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

15 Oktober 2012 | Japan, Chiba

Aaan ik heb een heel verhaal getypt druk ik op een verkeerde Knop en 'foetsie' is alles weg... Balen.... Ik kan niet tussentijds opslaan.... Dan maar weer op nieuw beginnen.

Elke dag moest ik om 7:00 opstaan. Dit was echt verschrikkelijk omdat ik nog steeds last had van mijn jet lag, maar aan het einde van de week viel het wel weer mee. Toch is 7:00 wel heel vroeg.

Dan stap ik in een over volle trein richting school. Dat is echt geen pretje... Maar na 2 stops zijn vele mensen wel weer uitgestapt.

De eerste schooldag kwam ik erachter dat ik in een klas zit met vela nationaliteiten. Er zijn namelijk mensen uit frankrijk, duitsland, Taiwan, USA, Sweden en zwitserland. Sorry ALS ik wat verge ten ben. Erg leuk om verschillende nationaliteiten te leren kennen.

Wel dacht ik na de eerste lessen dat het erg makkelijk was, omdat het erg leek op de japans curs us welke ik in Nederland heb gevolgd. Daarentegen is een uitgebreide her haling met een aantal nieuwe woorden, grammatica en zinnen ook goed voor mij. Naarmate de week vorderde merkte ik dat de docenten wel snel door de stof gaan. Dit vond ik erg prettig.

Na schooltijd Ging ik elke Keer weer uiteten (lunchen) met een aantal mensen van school. Je kan best goedkoop lunchen. Wel is de lunch ongeveer even grout ALS een avond maaltijd, wat ook niet erg was aangezien ik toch pas rond 19:00 avondeet.
Daarnaast kan je redelijk goedkooe restaurants vinden. Omgerekend 4-7 euro.
Zo heb ik suchi van een lopende band gegeten, een normal broodje, moseburger (mini broodje hamburger), en sushi van een lopende band in odaiba met een Shinkansen! (dat Houd in dat speciale bestellingen middels een mini Shinkansen naar je plaats worden gestuurd).

Daarnaast Ben ik na schooltijd in deze week naar suidebashi (Tokyo dome : famous for the baseball), harajuku, akihabara en odaiba geweest.
Tokyo dome is erg grout en daaromheen is een kleine pretpark en zijn vele eetgelegenheden. We zijn door het pretpark gel open en hebben vervolgens wat gegeten.
In harajuku heb ik Alleen nog maar de famous shopping street met de winkels gezien, omdat we maar 2 uur de tijd hadden ivm avondeten. Ik kom hier zeker weer terug!
Akihabara... Ja wat moet ik daar van zeggen.... Groots... Veel spandoeken op de hogere gebouwen om aandacht te trek ken voor zekere amines of man gas. Teens zijn er een aantal game centers special bericht op anime. Je ziet hier voornamelijk jongens rondlopen... Ook zijn er vele kleine winkeltjes waar je spullen voor je mobile telefoon in een bepaalde genre kan kopen. Bv anime, beertjes of katten. Er is te veel om op te Noemen.
Odaiba is een stad gelegen in Tokyo bay welke is drooggelegd. Odaiba stash ook bekende om de grote gebouwen van 4-6 verdiepingen waar vele winkels en game centers in zijn gevestigd. Ik Ben Dan ook met een aantal mensen eerst wat shinkansen sushi wezen eten waarna win naar een gamecenter gingen. Al heb ik hier geen geld aan uit gegeven...

Binnenkort post ik een verhaal over de tweed school week, want ik wil jullie wel vertellen wat ik en hoe ik de dingen geleerd heb.

ALS je vragen hebt stel ze, want er is zooo veel te vertellen dat wanneer ik het op Papier moet zeggen niet meer weer waar ik moet beginnen.

  • 16 Oktober 2012 - 10:56

    Rachel:

    Hey,

    Wat leuk al die verhalen! ook al moet ik soms wel even uitpluisen wat je nou in godsnaam bedoelt :)
    Wat zijn shinkansen bijvoorbeeld?

    Ben van het weekend met Maikel wezen zwemmen, hij vroeg nog naar je, heb verteld van je blog en wat je er al opgezet had. Maikel is echt hopeloos met computers voor zo'n technisch iemand, dat is wel duidelijk :P

    Veel plezier daar!

  • 16 Oktober 2012 - 15:28

    Natasja:

    Hey Rachel,

    Ik zal er de volgende Keer. Let ten wanneer ik weer wat plaats.
    Btw Shinkansen zijn hoge snelheidstreinen.
    En in het restaurant hebben ze voor de grap en handigheid mini Shinkansen gebruikt voor het serveren van speciale gerechten.

    Ik dacht trouwens ook een mail naar maikel gestuurd te hebben... ??
    Maikel technish ?? :-p jking

    Xxx

  • 18 Oktober 2012 - 12:22

    Kyra:

    Hoi Natasja,

    Ik dacht laat ik ook eens kijken of je al wat geschreven hebt, zie ik dat ik gelijk heel wat verhalen heb in te halen :) Jammer dat je vrij lang last hebt van de jetlag. Hoe lang zijn je dagen op de high school? En.. zijn er meerdere gastgezinnen in dezelfde regio zodat je samen kan reizen of dingen ondernemen. Hoe is je gastgezin? Zijn ze veel thuis of zijn het work-a-holics, zijn er normale stoelen maar.... het meest ben ik benieuwd naar al je fancy toiletten!!! wat voor kleuren, geluiden of andere gekkigheden ben je daar al tegengekomen... Ik hoor daar altijd zulke leuke verhalen over haha.
    Vroeg opstaan is nooit leuk!

    私はあなたがこれを読むことができます願っています:多くの楽しみがあります!

    Groetjes,
    Kyra

  • 18 Oktober 2012 - 15:56

    Natasja:

    Hey kyra!

    Je kan je ook aanmelden voor de mailing list. Dan krijg je een berichtje wanneer ik wat plaats.

    Ik heb idd de Schooltijden idd niet genoemd.
    De lessen star ten 9:10 en de schooldag eindigd om 12:40. Dus moet ik nog lunchen ergens en kunnen wat klasgenoten en ik Tokyo unveiling maken :-p

    Er zijn niet veel klasgenoten in mijn buurt. De klasgenoten welke wel in mijn buurt zijn (nu ja buurt.. Eerder een aangelegen wijk. Welke Nog al groot zijn) semen een and ere trein (line), omdat dit sneller is.
    Ik onderneem dingen met mijn klasgenoten vanaf mijn school of vanaf een dichtbij gelegen station welke voor iedereen centraal ligt en aansluit op het punt waar wij naar toe willen gaan.

    De moeder is geen workaholic (zie net geplaatste nieuwe verslag). De vader is doordeweeks s avoids veel weg ivm werk. En ja er zijn normal stoelen ... :-D. gelukkig maar! Komende week ga ik een theeceremonie volgen op school en Dan denk ik wel dat we op onze knieen morgen zit ten.

    De toilet ten... Na die nee *blunder* op het vliegveld van narita duff ik geen enorme Knop op de bedieningpaneel aan te taken voor rare geluiden. Alleen als ik zeker weet dat er niemand anders in de wc ruimte is. Bij Sommige flushgeluiden hoor je namelijk gewoon dat het nep is..
    De kleur is tot nu toe Alleen nog maar saai "wit"
    Natuurlijk kan je bij elke wc je billen en andere delen lateen schoonspoelen. Om het maar eventjes netjes te zeggen. Ik last het je wel we ten ALS ik and ere varianten teen kom. ;-)

    Heb je zelf ook wat japans/kanji geleerd? :-p Dat je wat aan het einde in het japans neer zet? Ik kan de kanjin(ingwikkelde tekens) namelijk nog niet lezen.... Of heb je google translate gebruikt??

    Xx natas

Tags: School

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 19464

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 05 Juli 2014

There i go again! To Nihon!

27 September 2012 - 10 December 2012

Nihon here i come!

Landen bezocht: