Tweede week (school) - Reisverslag uit Chiba, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu Tweede week (school) - Reisverslag uit Chiba, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu

Tweede week (school)

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

18 Oktober 2012 | Japan, Chiba

hallo allemaal,

De tweed week school verliep goed. Wel is het elke avond gezellig met de moeder van het gastgezin en de and ere student, waardoor het S avonds toch wel zo n 11:30 of 12:00 wordt. Biweekly wordt het opstaan erg lastig.

Deze week Ben ik erachter gekomen dat wanneer ik de bus uit stap en mij haast naar de trein van 8:00 ipv 8:08 dat deze minder vol is. Dit is veel fijner! Dus probeer ik telkens deze trein te halen.

Op school leer ik nog steeds wat dingen welke ik al weet van de japanse curs us welke ik in Nederland heb gevolgd. Toch wil ik niet van klas wisselen, omdat het erg goed is om de grondbeginselen van de task goed te kennen. Wel vind ik het lastig om een zin vloeiend te zeggen zonder na te den ken. De zin plak ik in stukken aan elkaar nadat ik heb gedacht wat ik wil zeggen. Ik moet dus veel oefenen.

Na schooltijd at ik lunch met meerdere klasgenoten op diverse plekken. Zoals een Nikki restaurant (Korean restaurant). Het interresante was dat je het gerecht middels een machine (welke wat weg heeft van een slot machine ivm de verlichte knopjes met plaatjes) kon kiezen en betalen.
Een goedkoop en simple restaurant waar je van ales kon bestellen incl. pizza. Italian food is Momenteel erg populair bij de japanners. Daarnaast is gyoza (Chinese food) erg populair bij de japanners.

De activiteiten welke ik deze week heb ondernomen zijn;
Rondlopen in akihabara voor anderhalf uur. Ik zocht naar een verloopstekker voor mijn adapter en vroeg iemand hiernaar. Wat bleek..... De man aan wie ik het vroeg heeft 12 naar geleden voor ongeveer 8 naar in Nederland gewoond. Dus kon ik met hem in het nederlands praaten. Wat wel prettig was, aangezien ik de Hele tijd engels of japans moet praatten.
Het pretpark van tokyo dome (ook genoemd in het voorgaande verslag) was erg leuk om doormen te lopen. Helaas was een spectaculaire 8baan dicht voor meer Dan een jaar en het is onduidelijk wanneer deze weer opengaat. Tevens heb ik votes gemaakt in een speciale fotobooth. Dan kan je op de fotos "comments" schrijven of figuurtjes plaatsen. It was erg leuk!!
Daarnaast Heb ik ook het station van tokyo bekeken en heb rond het park van de imperial palace gel open. Geen iedee hoeveel km dit was, maar het rondje dat ik liep duurde anderhalf uur. Onderweg hoorde ik ambulances en zag dat een man via een bran card een helling op werd geholpen. Geen idee wat er was gebeurd. Het verliep allemaal goed georganiseerd. (ik heb hier wat foots van genomen, maar moet deze nog wel op deze site zien te plaatsen.

Een activiteit van school was een exchange met japanners. Dan kan je hetgeen wat je op school hebt geleerd uitvoeren. Tijdens deze exchNge wisselen je drie Keer van groep, zodat je meer japanners leert kennen. Ook moet je je drie Keer voorstellen, waardoor ik merkte dat het voorstellen steeds beter Ging.
Wel moet ik zeggen dat het een leerzame ervaring was en dat ik veel meer moet oefenen en mijn woordenkennis moet vergroten.

  • 18 Oktober 2012 - 14:04

    Rachel:

    Hey,

    k lees je blog nu op school. Heb het ook aan een klasgenoot/vriendin laten lezen. Er staan toch geen persoonlijke dingen in. Door haar enthousiasme weet ik dat je heel coole dingen aan het doen bent. Mijzelf zeggen dingen als Akihabara natuurlijk niks, zij zet het in perspectief voor me. Nou ja, haar perspectief dan. Ze vind je heel stoer, dat je dit doet en ze is nu ontzettend jaloers :)

    Trouwens, vandaag zat ik in de metro naar hoorcollege en toen las er een gozer mee in mijn krant en toen heb ik de krant dichtgevouwen, zodat hij niet mee kon lezen. Moest ik ff kwijt. Heb ervan genoten :)

    have a nice adventure!

    trouwens, als ik engels spreek, dan denk ik ook engels, misschien helpt dat met japans leren, maar misschien ook niet, weet niet hoe 'advanced' je bent.

  • 18 Oktober 2012 - 15:03

    Natasja:

    Hey rachel! Wat leuk dat je zo up to date blijft!

    Natuurlijk mag je deze blog aan een klasgenoot laten zien en Haar deze laten lezen.
    Gelukkig dat zij jouw meer informatie kan verschaffen.
    Wel moet ik zeggen dat ik dit verhaal nog global beschrijf, omdat ik wil vertellen wat ik heb gezien en de afgelopen tijd moet inhalen. Ook denk ik niet dat ik te veel op de details moet ingaan bij het beschrijven van een Hele week.....

    Btw hoe keek de jongen toen je de krant dichtvouwde?

    Ik denk eerder na over hoe ik de grammatica moet toepassen Dan over de woorden welke ik moet Gebruiken. Aangezien ik de woorden in mijn hoofed kan stampen.

    Xxx natas

  • 18 Oktober 2012 - 21:26

    Rachel:

    Het was zo'n economie student (strak in t pak, ouderwets koffertje, glimmende schoenen), hij begon met zijn voet en koffertje te tikken :)

  • 19 Oktober 2012 - 07:57

    Bas:

    Sweet!!!
    Klinkt alsof je echt de reis van je leven maakt & het wordt waarschijnlijk alleen nog maar beter!
    En dan te bedenken dat ik dit mag typen vanuit de trein (waar ik amper 2 uur in hoef te zitten) terwijl ik even wegdroom naar Japan.

    Zeker wel relaxt dat je zo goed kan opschieten met iedereen en het gastgezin je zo opneemt.
    Toch wel benieuwd naar de foto's ! *hint hint*

    Bas

  • 19 Oktober 2012 - 07:57

    Bas:

    Sweet!!!
    Klinkt alsof je echt de reis van je leven maakt & het wordt waarschijnlijk alleen nog maar beter!
    En dan te bedenken dat ik dit mag typen vanuit de trein (waar ik amper 2 uur in hoef te zitten) terwijl ik even wegdroom naar Japan.

    Zeker wel relaxt dat je zo goed kan opschieten met iedereen en het gastgezin je zo opneemt.
    Toch wel benieuwd naar de foto's ! *hint hint*

    Bas

  • 20 Oktober 2012 - 12:07

    Paps:

    Hallo lieve Natasja

    Fijn om te lezen dat je het erg naar je zin hebt.
    We hebben niet eerder kunnen reageren op je reisverslagen omdat we een midweek in Barcelona zaten.
    Veel gezien en lekker gegeten. Drie hele (lange) dagen gewandeld en de meeste bezienswaardigheden bezichtigd. Dit was voldoende om een duidelijk beeld en beleving te krijgen van de stad Barcelona.
    Het is moeilijk om in een reisverslag je gedachten en bevindingen kort en bondig te omschrijven.
    Misschien kan je aan de hand van foto's ons duidelijk maken wat je allemaal ziet en beleefd over het dagelijks leven in Japan.
    Wij en je volgers zijn denk ik reuze benieuwd naar je foto's
    groetjes paps


Tags: school

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 19461

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 05 Juli 2014

There i go again! To Nihon!

27 September 2012 - 10 December 2012

Nihon here i come!

Landen bezocht: