Eerste week (Gastgezin en weekend) - Reisverslag uit Chiba, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu Eerste week (Gastgezin en weekend) - Reisverslag uit Chiba, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu

Eerste week (Gastgezin en weekend)

Door: natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

18 Oktober 2012 | Japan, Chiba

Misschien heb ik het niet aan iedereen verteld dus post ik het ook op deze blog.

Het gastgezin bestaat uit:
Erika (moeder,32)
Naoyuki (vader,40)
Ryuki (zoon,4)
Elena (dochter,2)
En een exchange student van Taiwan. Haarlem naam is Nana en zij is (16 jaar).

De eerste week en Zeldf nu kan ik niet rustig opstaan...
Wanneer het 7:00 is Dan zet Erika een cd op. Deze cd be vat conversation in het engels, zodat ryuki en Elena de engelse task leren te begrijpen.
Wel zorgen ryuki en Elena voor wat reuring, waardoor het niet doodstil is in huis.
Ze zijn allebij zoo cute ^_^

Daarbij houden zij erg veel van erika, waardoor ze haste niet zoned Haarlem kunnen. Geen idea of dit normal is?!
Erika werkt 2 dagen in de week en studeerd daarnaast 2 dagen voor het beroep "advocaat". Wanneer zij naar huis gaat van Haarlem were of school Dan doer zij voor dezelfde avond boodschappen.
De vader werkt voor een Amerikaans bedrijf. Dit bedrijf heeft geen vestiging in japan, waardoor hij voornamelijk thuis werkt en 3-4 Keer in de week uiteten gaat met zijn collegas om over het werk te praten (dat verteld hij tenminste) en daarbij bier te drinken en Dan is hij rond 12:00 of 1:00 thuis.

In het eerste weekend na een week school (1 dag een test en 4 dagen les) had ik eindelijk weekend (6-10-12). Ik kon eindelijk uitslapen en dit deed ik Dan ook! Het genii was s ochtends en s middags weg ivm de activiteiten van de kinderen en nana moest naar school ivm een activiteit van school waar zij aan deelnam. Dus keek ik tv en er was een super interesting en and weird programm!

Voor het avondeten zijn we naar odaiba gegaan en hebben hier souba (soort noodels) gegeten. Voor mij was het de eerste Keer en het was zooo lekker! By the way ik vindt bijna al het eten in japan lekker. S avonds zag ik de verlichte al bekende rainbow bridge (elke avond van de week heeft deze bridge een and ere kleur. Dat is de reden voor de naam.). Het uizicht van odaiba richting tokyo was erg mooi! Ik kon ook Tokyo tower zien.

De volgende dag (zondag, 7-10-12) Ben ik Alleen naar het yoyogipark geweest. In dit park vinden Allerlei activiteiten plaats. Wel was ik hier wat te vroeg. Rond 14:00 was hier meer te beleven. Zo zag je mensen een theaterstuk met elkaar oefenen, danspanjes Alleen of met elkaar oefenen, drummen. Ook zag zag ik een groep jappanners verkleed als Elvis Presley. Op een gegeven moment eel begotten zij te dansen dit zag er zo grappig uit dat ik het heb gefilmd.
Ook Ben ik bij de tempel in het yoyogipark geweest. Deze was erg mooi en groot. In de tijd dat ik hier was (~ 2uur) heb ik 4 bruiden gezien en heel veel kinderen ivm het San-go-shischi festival (dit is een festival voor kinderen voor kinderen welke 3, 5 of 7 jaar zijn. De ouders Wensen Dan voor de gezondheid van het kind en vieren dat zij blij zijn dat het kind is geboren.). Deze kinderen droegen Dan Hele mooie kimonos. Hier heb ik vele fotos van gemaakt. Het is zooo cute ^_^
Bij deze temple heb ik ook een meisje uit de USA ontmoet waarmee ik wat heb rondgelopen en wat mee heb gedronken.

De maandag was een national holiday ivm de olympishe spelen.
Dus hoefde ik niet naar school te gaan.
Ik had aangegeven een zwempak bij mij te hebben dus leek het Erika leuk om te gaan zwemmen. Ryuki Wilde ook mee (hij houdt van zwemmen) maar Elena wilt Dan ook mee, maar zij draagt een luier.... En Dan mag een kind het zwembad niet in.
Het was erg fijn om weer in beweging te zijn in het water.

Aan het einde van de midday Ben ik met het gastgezin naar de onset gegaan. Deze onsen had een mixed bad (Dan mag je badkleding aan doen) en een gescheiden bad (verplicht naakt). Ik Ben in beiden ruimten geweest. Wel moet ik zeggen dat ik water van 40 graden niet fijn vindt. 35 graden is lekker en vooral als je Dan een buitenbad neemt. Binnen in het gebouw is het namelijk warmer.
Rond 22:00 ginger we weer naar huis.

Het weer van de afgelopen week. Rond de 25 graden. Lekker T shirt weer. Wel krijg ik te horen dat het warm is voor deze periode van het jaar.

Dat was het voor mijn ervaring met het gezin en activiteiten in het weekend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 19450

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 05 Juli 2014

There i go again! To Nihon!

27 September 2012 - 10 December 2012

Nihon here i come!

Landen bezocht: