Derde week (school) Clubbing!! up to date! - Reisverslag uit Chiba, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu Derde week (school) Clubbing!! up to date! - Reisverslag uit Chiba, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu

Derde week (school) Clubbing!! up to date!

Door: natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

20 Oktober 2012 | Japan, Chiba

Ik merk dat mijn japans vooruit gaat. Het houden van simpele gesprekken met japanners gaat veel beter.
Terwijl de zinnen en gramatica in het japans welke ik heb geleerd (dus wat ik niet eerder in Nederland heb geleerd) minder soepel gaan. Dus practice, practice en nog eens practice.

Op dinsdag ben ik met 7 klasgenoten met de auto naar Odaiba geweest. De reis naar Odaiba was erg gezellig en hilaries. 1 person zat achter het stuur en een ander persoon zat ernaast.Op de achterbank zaten 4 personen (incl mijzelf) ( Dit was erg krap). In de achterbak zat nog een persoon.

In Odaiba hebben we 1 ronde gebowld. Ondanks dat ik in japan ben (aan de andere kant van de wereld) heb ik alsnog 107 punten weten te scoren!! Vervolgens zijn we naar de game center gegaan.
Op weg naar huis nam ik (helaas) de commuter rapid train wat een verkeerde keuze was, omdat deze langs mijn station ging en niet stopte... Ik zag mijn stop dus aan mijn neus voorbij gaan...
De eerst volgende stop was een half uur later. Vervolgens nam ik een trein terug. Hierdoor was ik best laat thuis gekomen.

Ook deze week ben ik met een aantal klasgenoten dichtbij school sushi wezen eten. Na het eten zijn we naar een game center gegaan welke in de buurt gelegen was.

Aan het einde van deze week, vrijdag (gisteren) , Ben ik met een aantal klasgenoten en wat japanse vrienden van deze klasgenoten wezen stappen. Dit noemen ze ook wel clubbing.
De avond begon met wat eten en drinken. Voor de japan kenners; umeshu is erug lekker! En verslavend. Voor de niet japan kenners; het is een alcohol drank wat zoet is en als limonade weg te drinken is.

Na het eten en drinken in de wijk Shibuya hebben we de bus genomen naar de club, gelegen in de wijk shin-kiba.
Het was te merken dat buitenlanders minder welkom waren bij de eerste controle (welke bestond uit het checken van de identiteitskaart).
Vervolgens hebben we ons vermaakt van 1:00 tot 5:00 in de ochtend. De club was erg groot. Het bestond namelijk uit 4 danszalen en ieder met een eigen muziekstijl.

S ochtends 5:00 gingen we weer richting huis. Wel moest ik 20 minuten wachten op de eerste ochtendtrein. Balen!! Op het moment dat ik op mijn station was kwam ik erahcter dat ik 30 minuten moest wachten op de bus in de kou. Dus... dan maar lopen (20 minuten)
De zon was onderhand al opgekomen en ik voelde mij erg wakker.
Japan wordt niet voor niks het land van de rijzende zon genoemd..

Het weer van de afgelopen week; Koeler Dan mijn eerste twee weken en wisselend zon en regen. Met Koeler bedoel ik ~19 graden.
S ochtendsvroeg kan het wel ~14 graden zijn.

En ik Ben weer up to date.




  • 22 Oktober 2012 - 10:20

    Gusta:

    Hoi lieverd, alvast gefeliciteerd met je 23e verjaardag !! Gezellige dag, morgen,toegewenst !! Leuk om weer je verhalen te kunnen lezen !! Je maakt toch heel wat mee !! Erg interessant !! Ik ben nu al reuze benieuwd naar je foto's en filmpjes.Verleden week waren we van maandag tem. vrijdag naar Barcelona, dus nu pas heb ik de tijd om jouw verhalen te lezen. Fijn, dat je het leuk en gezellig hebt én ook veel ziet en geniet !!Wat snel nu al de 3e week. Gaan er nog meer studenten, die je kent, backpacken ??
    Daarna ben je van plan om 3 weken richting Kyoto te gaan begrijp ik. Daarna weer 3 weken Tokyo wil/kan/mag je weer bij je gastgezin verblijven ?? Ben benieuwd, XXXXX love you

  • 22 Oktober 2012 - 23:22

    Paps:

    Hallo schat,
    VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG.
    Maak er een mooie en onvergetelijke dag van. Ik denk niet dat het een gewone verjaardag zal gaan worden.
    Ik ben benieuwd wat voor dag het gaat worden
    groetjes paps

  • 23 Oktober 2012 - 09:06

    Annamarie:

    Hallo Natasja,

    hartstikke leuk om jouw verhalen te lezen. Japan gaat een beetje leven voor mij. Is één van je dromen nu een beetje uitgekomen? Geniet ervan en natuurlijk ook je verjaardag. Ben benieuwd hoe dat gaat.
    Van harte gefeliciteerd!
    Groetjes Annamarie

  • 23 Oktober 2012 - 16:01

    Isolde:

    Hai Natasja,

    Gefeliciteerd met je verjaardag !
    Knap van je hoor,om zo'n interessante reis naar Japan te maken !!
    Leuke reisverhalen !!
    Veel plezier verder !

    groetjes
    Isolde

  • 23 Oktober 2012 - 16:30

    Mary Eckhard:


    Hoi Natasja,

    Lees met veel plezier je reisverslagen.
    En vandaag jarig. Van harte gefeliciteerd hiermee. Zal wel een andere verjaardag zijn zo ver weg van hier en zonder de familie om je heen. Die zullen je op zo'n dag wel missen!
    Ik hoop dat je enorm geniet daar in het verre Japan en dat al je verwachtigingen uit mogen komen. Nog heel veel plezier daar.

    Groetjes van MRy Eckhard

  • 23 Oktober 2012 - 17:54

    Marjo :

    Hoi Natasja,
    Allereerst natuurlijk hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ga je het vieren door sushi te eten, of wordt het een ander feestmaal?
    Leuk om al je verhalen te lezen.
    Geniet er verder van, en als je straks gaat backpacken, ga dan maar veel mooie dingen zien.
    Een paar weken geleden zag ik een reisprogramma op TV, en dat ging o.a.over Kyoto.
    Lijkt me heel bijzonder!Ben benieuwd naar je foto's.

    Groetjes, Marjo

  • 23 Oktober 2012 - 22:16

    Jet:

    Hoi Tas!

    Ik wilde je met je verjaardag feliciteren en realiseerde me dat het bij jou allang de volgende dag is. Maar als ik je verslag lees denk ik dat je nog niet naar bed bent. Je bent dus zo ver mogelijk van huis gegaan om te gamen en swingen? Een roodharige wordt toch easy tot een club toegelaten....... Ga je van de Japanse drank ook beter Japans praten?
    Have fun schat!

    Jet

  • 24 Oktober 2012 - 11:30

    Kristin:

    Hi Natasja,

    zo te lezen vermaak je je prima daar!
    ik zie dat je gisteren jarig was, alsnog van harte gefeliciteerd
    en ik hoop dat je een hele leuke verjaardag hebt gehad!
    leuk dat het japans al beter gaat en het gaat vast alleen nog maar veel beter
    worden. ook alvast heel veel plezier met backpacken :)

    groetjes,
    Kristin
    "je buurmeisje"

  • 24 Oktober 2012 - 20:17

    Henny Verhoef:

    Hey Natas,
    Ik heb je net een mailtje gestuurd met je verjaardagsgroeten en lees nu dit berichtje. Wat leuk dat je het voor elkaar bokst om eenvoudige gesprekjes in het Japans te voeren. Petje af hoor. Heel veel plezier verder
    Groetjes Henny

  • 24 Oktober 2012 - 20:17

    Henny Verhoef:

    Hey Natas,
    Ik heb je net een mailtje gestuurd met je verjaardagsgroeten en lees nu dit berichtje. Wat leuk dat je het voor elkaar bokst om eenvoudige gesprekjes in het Japans te voeren. Petje af hoor. Heel veel plezier verder
    Groetjes Henny

  • 24 Oktober 2012 - 20:17

    Henny Verhoef:

    Hey Natas,
    Ik heb je net een mailtje gestuurd met je verjaardagsgroeten en lees nu dit berichtje. Wat leuk dat je het voor elkaar bokst om eenvoudige gesprekjes in het Japans te voeren. Petje af hoor. Heel veel plezier verder
    Groetjes Henny

  • 24 Oktober 2012 - 20:17

    Henny Verhoef:

    Hey Natas,
    Ik heb je net een mailtje gestuurd met je verjaardagsgroeten en lees nu dit berichtje. Wat leuk dat je het voor elkaar bokst om eenvoudige gesprekjes in het Japans te voeren. Petje af hoor. Heel veel plezier verder
    Groetjes Henny

  • 24 Oktober 2012 - 20:17

    Henny Verhoef:

    Hey Natas,
    Ik heb je net een mailtje gestuurd met je verjaardagsgroeten en lees nu dit berichtje. Wat leuk dat je het voor elkaar bokst om eenvoudige gesprekjes in het Japans te voeren. Petje af hoor. Heel veel plezier verder
    Groetjes Henny

  • 24 Oktober 2012 - 20:17

    Henny Verhoef:

    Hey Natas,
    Ik heb je net een mailtje gestuurd met je verjaardagsgroeten en lees nu dit berichtje. Wat leuk dat je het voor elkaar bokst om eenvoudige gesprekjes in het Japans te voeren. Petje af hoor. Heel veel plezier verder
    Groetjes Henny

  • 24 Oktober 2012 - 20:17

    Henny Verhoef:

    Hey Natas,
    Ik heb je net een mailtje gestuurd met je verjaardagsgroeten en lees nu dit berichtje. Wat leuk dat je het voor elkaar bokst om eenvoudige gesprekjes in het Japans te voeren. Petje af hoor. Heel veel plezier verder
    Groetjes Henny

  • 24 Oktober 2012 - 20:17

    Henny Verhoef:

    Hey Natas,
    Ik heb je net een mailtje gestuurd met je verjaardagsgroeten en lees nu dit berichtje. Wat leuk dat je het voor elkaar bokst om eenvoudige gesprekjes in het Japans te voeren. Petje af hoor. Heel veel plezier verder
    Groetjes Henny

  • 24 Oktober 2012 - 20:17

    Henny Verhoef:

    Hey Natas,
    Ik heb je net een mailtje gestuurd met je verjaardagsgroeten en lees nu dit berichtje. Wat leuk dat je het voor elkaar bokst om eenvoudige gesprekjes in het Japans te voeren. Petje af hoor. Heel veel plezier verder
    Groetjes Henny

  • 24 Oktober 2012 - 20:17

    Henny Verhoef:

    Hey Natas,
    Ik heb je net een mailtje gestuurd met je verjaardagsgroeten en lees nu dit berichtje. Wat leuk dat je het voor elkaar bokst om eenvoudige gesprekjes in het Japans te voeren. Petje af hoor. Heel veel plezier verder
    Groetjes Henny

  • 25 Oktober 2012 - 15:09

    Bertie Roffel:

    Hoi Natasja

    Nog van harte gefeliciteerd met je 23e verjaardag. Zo te lezen bevalt het jou goed in Japan. Wat een ontzettend leuke ervaring doe je op. Taal leren, land leren kennen en dan al die nieuwe contacten. Vind het heel erg knap dat je dit zo in je eentje onderneemt.
    Heel veel plezier en ben benieuwd naar je volgende verhalen.

    Lieve groet, ook van Albert

    Bertie

  • 28 Oktober 2012 - 19:07

    Henny En Oma:

    Zo we zijn nu op de Thomsonlaan. De verjaardag van je vader aan het vieren. Visite is al weg enje naam is regelmatig gevallen. Iedereen vindt het een hele onderneming wat je allemaal aan het doen bent. We horen nu net van Gusta dat oma's brief precies op je verjaardag aankwam. Is dat een cadeautje of niet!!! Oma vertelt nu net dat ze wel een slaapkimono voor de kerst wil hebben, ha,ha, ha (ik moet er nog eens extra bij zetten van oma dat dit echt een grapje is).Madurodam. Oma vertelt; Het was een waterkoude dag, maar wel erg leuk. En druk met kinderen, want het was herfstvakantie. Ik vond het ook heel leuk om het stadhuis van Gouda weer eens in het klein te zien. Verder was het een gezellige dag.
    groetjes van Oma en Henny

Tags: school, Clubbing

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 3273
Totaal aantal bezoekers 19466

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 05 Juli 2014

There i go again! To Nihon!

27 September 2012 - 10 December 2012

Nihon here i come!

Landen bezocht: