Verjaardag! - Reisverslag uit Chiba, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu Verjaardag! - Reisverslag uit Chiba, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu

Verjaardag!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

29 Oktober 2012 | Japan, Chiba

Ik schrijf dit verhaal een beetje laat, doordat mijn laatste week school aardig druk was. Te veel leuke activiteiten...... Welke ik niet allemaal ga opsommen. Dat wordt een te lang verhaal dus houd ik het bij het belangrijkste. Hoe heb ik mijn verjaardag gevierd??

In de ochtend op de dinsdag dat ik jarig was werd ik sochtends verwelkomd door de familie met `Omedeto gozaimasu` (gefeliciteerd)
Met de familie had ik afgesproken om op donderdag mijn verjaardag te vieren, omdat ik met de vrienden van school naar een karaokebar ging.

Op school heeft iedereen uit mijn klas mij gefeliciteerd. Op het moment dat de docent erachter kwam heeft zij wat voor mij op het schoolboord geschreven. Ik sta hiermee op de foto ^-^

Met een aantal klasgenoten ging ik dus naar een karaokebar. We hebben hier zo`n 3 uur gezeten. Het was echt top! We/ ik had(den) veel fun!
Een jongen kon echt heel goed zingen! Hij kon echt een professional zijn (maar dit was hij niet).
Voor de mensen die niet weten wat een karaoke bar is. Het is een vestiging waar heel veel kamers in zitten. In elke kamer kan een groep mensen zitten om vervolgens met de muziek mee te zingen.
Dit kan nog wel eens best lastig zijn. Vooral als je de muziek niet kent....
Maar erg grappig!

Op donderdag ben ik met de familie wezen eten in een ShabuShabu restaurant. De regeling was dat je zoveel als je kunt in 2 uur kan eten voor een vaste prijs. De non alcoholic drinks inbegrepen.
Het was super lekker! We hadden tomatensoup en visbouiilion uitgekozen om de groente en vlees/vis in te doen!
Voor de mensen die niet weten wat een shabushabu restaurant is. Op tafel krijg je een grote pot met 2 bouiilons welke je uit de menu kan kiezen. De bouiilion is erg heet en staat op een heater. In de bouiilion doe je wat groente en vlees/vis. Dit laat je gaar worden en dan haal je het er weer uit om het op te eten. Erg lekker! We hadden onze buik volgegeten!
Bij thuiskomst was er een verrassing. Een gedecoreerde cake.
Natuurlijk was het donker en werden de kaarsen aangestoken (5). Na het zingen van Happy Birthday mocht ik de kaarsen uitblazen. Al wilde Elena dit ook erg graag doen.....

Ik heb een erg leuke en gezellige verjaardag gehad!

Iedereen bedankt voor jullie mailtjes, facebook en waarbenjij.nu berichtjes!

  • 29 Oktober 2012 - 11:30

    Gusta:

    Lieve Natassy, Wat ben je toch een kanjer.Ik vind het reuze goed van je, om de weg/trein enz. zo goed
    allemaal te kunnen vinden !! Zelfs ook in het donker !! Ik sta versteld. Leuke belevenissen heb je weer gehad met je verjaardag en het afscheid van school !!en ook het afgelopen weekend !!( Heb je nog wat adressen uitgewisseld,met klasgenoten ??) Ben benieuwd.
    Gisterenmiddag paps verjaardag gevierd. Oma Gre en Henny bleven eten en hebben samen jouw verhalen en foto's bekeken op internet. Voor oma Gre heb ik ook weer alles uitgeprint. Ze vindt het leuk om het een paar maal te lezen !! Ook heb ik een paar foto's van jou uitgeprint. Daar was ze erg blij mee. Toevallig dat haar brief precies op jou verjaardag kwam, zelf was ze ook verbaast hierover !!
    Hoe ziet jouw reisschema eruit voor de komende tijd Love you mams Xxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 19453

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 05 Juli 2014

There i go again! To Nihon!

27 September 2012 - 10 December 2012

Nihon here i come!

Landen bezocht: