Golden Temple and autumn colours - Reisverslag uit asakusa, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu Golden Temple and autumn colours - Reisverslag uit asakusa, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu

Golden Temple and autumn colours

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

21 November 2012 | Japan, asakusa

Er zoveel te doen in Kyoto. Ik heb niet eens zoveel kunnen zien als wat ik wilde zien ...

Wel ben ik naar de gouden temple (Kinkakuji) geweest. Dit is een gouden paviljoen aan een meer en met mooi weer weerkaatst de zon heel mooi en fel. Met de herfstkleuren is dit super mooi!
Wel kon ik zien dat niet alle bomen tegelijkertijd op hun piek waren met de kleuren. Dit in verband met de hogere temperaturen laat in het jaar (oktober was warmer dan normaal). Dus zag je de bomen en bladeren ieder in hun eigen stadia naar de herfstkleuren. Sommige bomen waren voor de helft rood en de andere helft was nog steeds groen.

Na de gouden temple ben ik naar de bamboo bos (bamboo grove) geweest. Het was mooi om de bamboo te zien alleen was de bamboo bos relatief klein wat ik wel weer jammer vond.
Het grappige was dat op het moment dat ik naar de bamboo bos liep en enigszins de verkeerde weg nemen wat rennende voetstappen hoorde. Ze hielden halt en begonnen dan weer te rennen. Ik keek om en zag een aantal kinderen welke denk ik op de basisschool zaten. Toen pas ondernamen zij actie en stelden een aantal vragen welke zij oplazen van een opdracht van school. Ook moest ik een foto met hun nemen.

Na de bamboo grove heb ik wat rondgewandeld door het plaatsje.

Rond 19;00 kon ik deelnemen aan een leuke les origami onder leiding van een aantal japanse high school studenten. Nou ja les ... Na twee/drie origami gevouwen te hebben praatte ik alleen maar met de japanners en andere reizigers. Het was super gezellig!

  • 21 November 2012 - 11:44

    Zorah Splinter:

    Wat voor origamie heb je gemaakt. Die tempel klinkt zo mooi! Net een sprookje! <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 19463

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 05 Juli 2014

There i go again! To Nihon!

27 September 2012 - 10 December 2012

Nihon here i come!

Landen bezocht: