To the scene of the movie Last Samoerai! - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu To the scene of the movie Last Samoerai! - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu

To the scene of the movie Last Samoerai!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

17 November 2012 | Japan, Kyoto

Van Kagoshima ging ik gelijk door naar de stad Himeji.
Himeji staat in Japan bekend om Mount (berg) Shoji waar een deel van de Last Samoerai werd opgenomen en het Himeji kasteel (wat jammer genoeg onder reconstructie was).

Toen ik van het station naar het hostel ging had ik al navraag gedaan bij de informatie balie van het station hoe ik het beste kon lopen. Zij hadden mij op dat moment een hele andere waterweg aangewezen, waardoor ik de brug welke ik moest nemen niet kon vinden.
Gelukkig kwam ik een aardige high school student tegen welke mij de juiste route wees door mee te lopen (volgens mij was de studente ook niet helemaal zeker van haar zaak).

Aaaahh.... het was er stervens koud. Zowel in de plaats Himeji als in het hostel. Natuurlijk, Himeji ligt aardig in de bergen en het hostel was oud (maar had hierdoor de knusheid en gezelligheid). Je kon namelijk hier en daar kieren vinden. Wel had de eigenaar wat kleine kacheltjes in het huis staan. Dit hielp tegen de kou alleen wanneer zij aan stonden. Op het moment dat zij uit stonden vervloog de warmte snel.
Gelukkig was er in het hostel goede dekens welke mij warm hielden. Op het moment dat ik naar de wc moest, moest douchen of s ochtends naar de keuken moest gaan ..... brrrr .... koouuud .....

De volgende dag ging ik als eerste naar Mount Shoji. De eigenaar van het hostel bracht mij aangezien er toch niemand meer in het hostel was met de auto. We gingen eerst wat kleine test hapjes proeven van lokale etensgerechten en een warme voetbad nemen. Daarna kwam ik aan bij de plaats van bestemming.
Het was erg echt super mooi met al de herfstkleuren en alle tempels en andere gebouwen (ik ga ze niet allemaal opnoemen). Ik heb er genoten!
Helaas ging ik op de terugweg toch de route volgen welke de informatiecenter op het station mij gegeven had. De terugweg was namelijk zooo saai. De weg was namelijk een platgereden grond door autos. Er was nauwelijks was interresants te zien en dit ging zo door voor 45 minuten waarbij de afdaling erg stijl was...

Toen ik uiteindelijk de bus had gevonden en terug was op het station van Himeji ging ik naar het kasteel. Ik had al gezien dat ze het grote gedeelte van het kasteel aan het renoveren waren, maar dit wilde mijn pret om de rest te zien niet onderdrukken.
De informatie welke de organisatie gaf over hoe de daken en muren in elkaar zaten en hoe zij dit aan het renoveren waren was erg interresant.

Mmm .... een minpuntje toen ik naar Kyoto wilde gaan ... Ik dacht mijn Japanese Railpass (een dure treinpas waarmee ik een soort van gratis door japan kan reizen) verloren te zijn ... Hier kwam ik 30 minuten voordat mijn trein vertrok achter. Dus ik in paniek en drie keer mijn tas doorzocht en uiteindelijk de hulp ingeschakeld van de informatie centrum. Zij hebben mij goed geholpen door te bellen naar een aantal plaatsen waar ik ben geweest. Ook ben ik naar de politie en Lost en Found met een dame van de informatie centrum gegaan en mijn Trein ticket geannuleerd.
En nog maals mijn tas doorgekeken door hier rustig de tijd voor te nemen en elk hoekje van alle spullen van de handtas door te kijken, want daar had ik hem voor het laatst in gestopt. Nou ... Hij kwam naar boven drijven (figuurlijk) ...Hij zat gewoon tussen mijn belangrijke schoolpapieren, wat zo onlogish was ... Waah Yokatta (gelukkig)...
Ik kon de volgende trein nemen!!

Btw ik weet niet of het laatste stukje voor jullie erg interresant was, maar dit wilde ik toch even meedelen!

Ohja nog iets, de eigenaar van het hostel bleef maar laten zien hoe trots hij wel niet was op zijn zoontje van 9 maanden. ^_^ Zo leuk!

p.s. de site zegt dat ik geen fotos meet kan uploaden, omdat ik mijn limiet heb bereikt?? Wat raar is omdat ik max 150 fotos kan plaatsen en de site geeft aan dat ik nog 98 kan plaatsen...?? Ik ga kijken wat ik hieraan kan doen,...

  • 17 November 2012 - 17:25

    Rachel:

    hey,

    Het stukje met de treinpas is erg herkenbaar! :D

  • 17 November 2012 - 22:35

    Gusta:

    Hoi Lieverd,

    Leuk weer je belevenissen te lezen en ook wat foto's erbij. Jammer dat je daar nu wat problemen mee hebt.
    Misschien kunnen wij voor jou informeren in Nederland ??
    Het is toch leuk om ook op de foto's te zien waar je het over hebt in je story !!!!!!!
    Love you xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxmams

  • 18 November 2012 - 15:54

    Marjo:

    Hoi Natasja,
    Leuk om het allemaal te lezen, wat je ziet en wat je meemaakt.
    Zo te horen heb je het wel naar je zin.
    Nog een week of 3, en dan moet je alweer aan de terugtocht gaan denken.
    Geniet er nog maar lekker van, zie nog veel mooie dingen, en deel die met ons.
    Dan zijn wij ook een heel klein beetje in Japan geweest!
    Groetjes van Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 19458

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 05 Juli 2014

There i go again! To Nihon!

27 September 2012 - 10 December 2012

Nihon here i come!

Landen bezocht: