De eerste Schooldag... Test - Reisverslag uit Chiba, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu De eerste Schooldag... Test - Reisverslag uit Chiba, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu

De eerste Schooldag... Test

Door: natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

08 Oktober 2012 | Japan, Chiba

De ochtend begon aardig. Wat gegeten de bus gepakt en op de trein gestapt. Soaks jullie misschien wel weten... Je voelt je als sardientjes in een bilk, zo nauw op elkaar.
Ik had mijn tas van mijn rug afgehaald. Voortaan last ik hem op mij. Rug zit ten, want de mannen stonden wel erg dicht op mij.

Deze dag) had ik een japanese language test om te bepalen wat mijn niveau is.
Persoonlijk void ik het slecht gaan... De test was namelijk in het japans dmv hiragana en wat katana characters. Dus las ik Lles langzaam. 3 van de 5 oefeningen kon in gedeeltelijk invullen. Daarnaast Veliep de interview niet lekker. Dus verwachte ik het ergste (niveau 0). Uiteindelijk bleek dat ik niveau 1 had. Dus moet ik nog zien hoe en wat de lessen op school gaan voorstellen.

In de middag heb ik met een aantal mogelijke klasgenoten onze lunch bij Tokyo dome gegeten (alom bekende honkbal stadium). En nog steeds had ik last van een jet lag.. Dat market ik... Erg verve lend.

Btw ik Ben nog steeds verge ten de cadeautjes te geven ivm omstandigheden.


  • 09 Oktober 2012 - 00:08

    Paps:

    Wat vervelend voor je dat je nog steeds last heb van de jetlag. ik hoop dat het snel over is.
    Heb je nog wat aan de japanse cursus in Amsterdam gehad of moet je toch als beginneling opnieuw starten.
    Is het openbaar vervoer nog wel te doen met al die drukte
    veel succes met je taal cursus
    groetjes paps

  • 09 Oktober 2012 - 13:59

    Gusta:

    Jammer, nog steeds last hebt van een jetlag. Dit is nu je 2e week dus ik verwacht dat het steeds beter met je gaat, zoals met wennen en reizen in Japan.Ondanks dat je niveau van de japanse taal nog niet optimaal is, ga je de taal wel goed leren !!Weet ik zeker !! Lekker veel oefenen, de meeste anders-taligen vinden het geweldig dat wij als nederlanders moeite doen om óók hun taal te spreken.De rugzak op je rug laten in een drukke bus/trein o.i.d. lijkt me geen goed idee.Je bent zo gerold !!Je kan de rugtas aan de voorkant doen, dan heb je daar ook wat afstand. Je hoeft maar 1 slechterik te treffen en je bent beroofd, ja toch ;( Misschien kan je voor de taal een eenvoudig boekje met japanse taal-oefeningen kopen ?? Niveau eind lagere school ofzo. Of een makkelijk boekje met plaatjes en tekst ?? Misschien heeft jouw school ook wel een bibliotheek ?? Ik las in een eerder verslag dat je de laatste 3 weken weer in Tokyo verblijft, misschien is het mogelijk, om dan weer een paar weken bij je huidige gastgezin te verblijven ?? Lekker alles bekend.Lieverd, veel plezier en het gaat vast lukken allemaal !! Veel succes!! Xxxx tot je volgende story ;) Love you
    Hartelijke groetjes óók aan je gastgezin van ons.

  • 09 Oktober 2012 - 15:03

    Kristin:

    Hi Natasja,

    Ik vond het erg leuk een briefje van je moeder in de bus te vinden met je site erop.
    Hopelijk voel je je snel wat beter en wen je ook aan de drukte in de bus etc.
    Komt vast helemaal goed!
    Vooral lekker genieten van alle leuke en mooie dingen,
    het is ten slotte een geweldige ervaring is die je nooit meer vergeet :)
    heel veel succes met het leren van de taal en heel veel plezier met
    alle leuke dingen die je mee gaat maken!

    Groetjes,
    Kristin
    Thomsonlaan 37

  • 12 Oktober 2012 - 15:08

    Cher:

    Hey Natas,

    Leuk om te lezen allemaal. Behalve dan van die Jetlag.
    Geniet en ik lees snel weer meer over je avontuur in Japan.

    Groetjes,

    Chér

  • 13 Oktober 2012 - 14:21

    Ingrid:

    Hi Natasja!
    Ben benieuwd hoe de lessen nu gaan! Het begin is even wennen, maar omdat je nu zoveel Japans om je heen hoort zal het al zeker veel sneller gaan!! Bovendien denk ik dat je meer weet dan je denkt...soms is het gewoon ook best eng om Japans te spreken...
    Over zakkenrollers hoef je je in Japan niet zo druk te maken, beter is het inderdaad om wat afstand te bewaren in volle treinen en metro's.
    Geniet vooral van de tijd die je hebt....voor je het weet is het voorbij!!
    Mata kondo. Nihon o tanoshinde kudasai!!
    Groetjes,
    Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 19440

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 05 Juli 2014

There i go again! To Nihon!

27 September 2012 - 10 December 2012

Nihon here i come!

Landen bezocht: