Tweede week (gastgezin en weekend) revised - Reisverslag uit Chiba, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu Tweede week (gastgezin en weekend) revised - Reisverslag uit Chiba, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu

Tweede week (gastgezin en weekend) revised

Door: natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

20 Oktober 2012 | Japan, Chiba

Oke... ik realiseer mij nu dat ik dit bericht weer doorlees (de volgende dag dat de ipad weer eens niet goed heeft meegwerkt en dat ik ook niet al te duidelijk ben geweest. Ik zal dit bericht dan ook asap verbeteren.

Het gastgezin is echt super!! Natuurlijk zijn er wat regels, maar deze zijn noodzakelijk. Wel heb ik erg moeten wennen aan de etenstijden van het gezin. Zo wordt het avondeten pas om 19:00 opgediend terwijl ik gewend ben om thuis rond 18:00 te eten. Daarnaast kan ik mij prima met de kinderen vermaken door bv spelletjes te spelen.

Deze week ben ik eenmaal in de avond naar de tahitidansles waar Erika wekelijks naar toe gaat geweest. Ondanks dat ik 1 jaar aan buikdansen heb gedaan was het best lastig om de les te volgen. Bij buikdansen zijn de bewegingen klein, terwijl je bij de tahitidans de bewegingen zo groot mogelijk moet maken. Mijn conclusie; Tahiti dance is een sport op zich, want na 15 min ben je al moe....

Op zaterdag ben ik met twee klasgenoten naar kamakura geweest. Het was erg gezellig. Wel heb ik gemerkt wat voor nadelen er zijn wanneer je in een groep reist. De een wilt iets anders doen dan de ander. Ook moet je je aanpassen aan de tempo.

Kamakura is een hele mooie plaats gelegen aan Tokyo bay. We zijn naar de zee/strand geweest. Vanaf het strand konden we een heel mooi landschap zien (zie foto voor het geheel).
Vervolgens gingen we na een tijd op het strand doorgebracht te hebben righting de daibutsu (de bekendste statue van de buddha in japan). Onderweg wilde ik een tempel bezoeken, de Hase Dera, dit is een hele mooie tempel met hele kleine Buddha beeldjes welke aan het bidden zijn. (ik moet echt binnenkort de fotos op deze site gaan plaatsen!!!) Daarnaast had je ook een super uitzicht op de baai van kamakura.

Na deze tempel gezien te hebben gingen we op weg naar het beeld van de daibutsu. In 1 woord "amazing". In mijn verbeelding was het beeld levend, voornamelijk doordat het zo'n rust uitstraalde. Ook heb ik het beeld vanbinnen gezien wat erg interresant was (je zag hoe het beeld ongeveer was gemaakt).

Nadat we de daibutsu en omgeving hadden bekeken gingen we de daibutsu hiking course volgen. Het was even uitvogelen waar we naar toe moesten lopen, maar uiteindelijk hebben we de juiste weg gevonden.
Tijdens het lopen van de hiking course in de natuur merk je hoe stil het is in vergelijking met de drukke steden en toeristishe attracties. Het was een hele verademing. Daarnaast was het fijn om eens goed te bewegen en mij in te spannen.

Net voordat het echt donker was waren we aangekomen bij het treinstation. Op dat moment kwam ik erachter dat ik was verbrand. Het was namelijk de hele dag rond ~27 graden. Dit had ik niet verwacht voor dit seizoen. Misschien moet ik toch maar zonnenbrand gaan kopen...

Op zondag ben ik naar een soort lunch en drink party geweest. Het is moeilijk te omschrijven wat het nu precies is. De reden was dat de ouders weining alcohol konden drinken met de kinderen in de buurt waar zij de hele tijd op moeten letten. Door in 1 en dezelfde ruimte te zitten met de kinderen, terwijl zij aan het spelen waren, konden de ouders rustig wat drinken. Iedereen let immers zo nu en dan op wat de kinderen aan het doen zijn.

By the way: met mijn klasgenoten praat ik voornamelijk engels en natuurlijk tegen japanners japans. Op de momenten dat ik mijn nederlands moet gebruiken, dan wil ik zowel de nederlandse als Engelse als japanse taal gebruiken. Vandaar dat wat zinnen in mijn verhalen wat krom kunnen zijn.

  • 23 Oktober 2012 - 21:33

    Sophia Gulmetov:

    Hoi Natasja,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, wij hopen dat je een fijne dag hebt.
    En leuk om eens mee te maken hoe een verjaardag in Japan gevierd wordt.
    Veel plezier en een fijne dag/avond.
    Veel liefs van ons allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 19441

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 05 Juli 2014

There i go again! To Nihon!

27 September 2012 - 10 December 2012

Nihon here i come!

Landen bezocht: