Fuji san (Mount Fuji) en halloweenparty! 1ste dag - Reisverslag uit Fuji, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu Fuji san (Mount Fuji) en halloweenparty! 1ste dag - Reisverslag uit Fuji, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu

Fuji san (Mount Fuji) en halloweenparty! 1ste dag

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

29 Oktober 2012 | Japan, Fuji

Eigenlijk had ik geen zin meer om te reizen.. Het voelde zo comfortable in de hostfamily. Ik had het hier echt naar mijn zin. Wel heeft Erika aangegeven dat als ik terug ben ik Tokyo en hun geen extra student in huis hebben dat ik bij hun een paar nachten kan overnachten.
Dit ga ik zeker doen! De grootste vismarkt `Tsukuji` is namelijk relatief dichtbij wanneer je met de trein gaat.

Achteraf gezien vertrok ik te laat bij mijn hostfamily. In de ochtend kwam ik er namelijk achter dat ik 3 uur lang moest reizen om bij Mnt Fuji te komen. Doordat ik uitsliep (er was namelijk een super afscheidsparty van mijn klasgenoten in een `Lock up cafe` en kwam rond 11:30 thuis...)
vertrok ik pas rond 15:00. Wel moest ik nog in Tokyo mijn Japanese Railpass activeren. Er was een lange rij, waardoor dit wel even duurde.

Uiteindelijk kwam ik zo rond 19:30 bij het hostel aan. De eigenaar maakte zich al ongerust of ik zou komen O.o
Het hostel ziet er erg nieuw uit. Het heeft een karaokebar/ruimte en een gezamenlijk ruimte. Het was voor mij voor het eerst dat ik ging slapen onder een futon. (japanse bedstijl op de grond). Voordat ik ging slapen moest ik de futon uitleggen, omdat deze niet was uitgelegd. Geen idee of ik het op een goede manier heb gedaan....
Het lag erg lekker. Na het douchen wilde ik slapen en er ontstond een nieuw probleem.... nou ja probleem... Ik kon de lichtschakelaar niet vinden, dus heb ik maar bij een kamer met mensen aangeklopt en gevraagd waar de schakelaar was. Weet je waar de schakel zat? ...... Je kent vast wel lampen met in het midden een touwtje waar je aan moet trekken om hem aan en uit te doen. Nou dat was dus de lichtschakelaar...

Ik moet zeggen dat ik lekker heb geslapen. Bij het gastgezin had ik namelijk al op een erg hard bed geslapen.

De 2de dag regende het lichtjes zo nu en dan. Er waren teveel wolken om mount fuji te zien. Toch heb ik rondgelopen met een paraplu om zo de omgeving wat te verkennen. Tijdens het verkennen heb ik gezien dat de omgeving er mooi is. Wel is het rustig en waren niet alle bomen verkleurd. Een aantal bomen warem al wel gekleurd of waren midden in de stadium om te verkleuren.
Zo heb ik tot halverwege het Kawaguchiko meer gelopen. Op een gegeven moment wilde ik lunchen en kon niets vinden dus moest ik verder van het meer vandaan gaan zoeken naar een restaurant. Ik kwam een aantal duurdere restaurants tegen. Omgerekend zon 13-14 euro. Toen zag ik een cafe en dacht dat wordt hem! Dit was een engelse thea room. Nadat ik een korte conversatie heb gehad met de eigenaresse werd ik uitgenodigd voor een halloween party dezelfde avond.

Op deze party waren heel veel japanse vrouwen en een paar mannen. Tevens was de man van de eigenarresse (canadees) er ook.
Het was erg gezellig! Ik ben er achter gekomen dat de eigenaresse ook engelse les geeft in de engelse thearoom. Veel van de vrouwen volgende deze les. Zij waren erg verbaasd dat ik ook wat japans kon praten. Dus praatte ik zoveel mogelijk japans en af en toe wat engels als ik het japanse woord niet wist. Daarnaast praatten de japanse vrouwen en mannen ook zo nu en dan engels wanneer zij wat wilden uitleggen.
Zij konden immers hun engelse taalkennis op mij uitproberen. ^-^
Het was erg leuk! Iedereen was verkleed als iets. Ik zal wel wat fotos uploaden de volgende keer.
Als activiteit heeft de eigenaresse bedacht om de aanwezige mensen op te splitsen in 4-5 groepen. Elke groep kreeg 2 pompoenen. Deze mocht je uithollen en dan een tekening uitsneiden. Het was erg leuk! Wij maakten van de grote pompoen `Doraemon` en ik mocht van de kleine iets anders maken. Dit werd uiteindelijk een hele schattige neko (kat).
=3 *nya* (zien jullie in de eerste teken een kat? kijk maar goed!)



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 19457

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 05 Juli 2014

There i go again! To Nihon!

27 September 2012 - 10 December 2012

Nihon here i come!

Landen bezocht: