Osaka`s vs Hiroshima`s Okonomiyakki - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu Osaka`s vs Hiroshima`s Okonomiyakki - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu

Osaka`s vs Hiroshima`s Okonomiyakki

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

05 November 2012 | Japan, Nagasaki

Okonomiyakki = eten = soort pannenkoek met sla, een bepaalde topping, gebakken ei, kleine dunne reepjes bonito (vis).
Hier heb ik het later in mijn verhaal over.

Na een aantal dagen Fuji ging ik naar Osaka. Osaka zag er ouder en wat versleten uit. Dit was niet mijn verwachting van deze stad. Er waren namelijk meer oudere gebouwen dan moderne nieuwe gebouwen. Het hotel zat echter op een top locatie. Namelijk dicht bij een winkelcentrum met vele shops en restaurantjes/eetcafe tjes.

De eerste dag heb ik gewoon wat in de buurt van het hotel rondgelopen en de locale specialiteit `Katsudon` gegeten. Dit vond ik niet zo speciaal aangezien dit gewoon wat gefrituurde eten is met verschillende type vlees erin....

De volgende dag ben ik naar een gebouw gegaan waar bomen en planten op groeiden op het dak van elke verdieping ( er waren 8 verdiepingen) in de aarde welke ze daar hebben geplaatst. Was erg leuk om te zien en ik had mooi uitzicht daarvandaan over een deel van osaka. Ook ben ik op deze dag naar een wijk van osaka gegaan waar vele oude visserhuisjes waren tussen nieuwe huizen.

Aangezien ik graag eens een goede Okonomiyakki wilde eten heb ik aan het hostelpersoneel gevraagd welk restaurant zij mij kunnen aanraden. Dit restaurant was 2 min van het hostel en erg klein en had een typishe japanse sfeer. Dit houdt in: veel gebruik van hout, menu`s op de muren, de tv staat op een zender met honkbal en handtekeningen van bekende japanners welke daar hebben gegeten. De eigenaar en de customers waren erg aardig en bleven vragen stellen over nederland en natuurlijk in het japans ...
De Okonomiyakki was superrr lekker! Hij krijgt 5 van de 5 punten.
(de okonomiyakki van osaka heeft bijna alle ingredienten door elkaar gemixed)

De volgende dag moest ik vroeg opstaan om de trein te halen richting Hiroshima.
Bij aankomst (rond 14:00) heb ik eerst mijn spullen naar het hostel gebracht en ben vervolgens op verkenningstoer gegaan.
Ik ging naar de Memorial Peace Park waar allerlei monumenten waren ivm de atoom bom welke daar was gevallen. Ik moet zeggen dat het erg boeiend was, maar ook erg tragish.
Politiek!!!!! *@:**&@.........!!! Ik wordt er spontaan gek van!

Rond 18:00 ging het museum dicht. Vanaf dat moment ding ik opzoek naar een Okinomiyakki restaurant in Hiroshima. Het duurde zo`n 60 minuten voordat ik er eindelijk 1 gevonden had! Middels enige hulp van verschillende japanners.
Nadat ik de Okonomiyakki op had moet ik zeggen dat ik die van Osaka lekkerder vond!! De Okonomiyakki van Hiroshima is namelijk geen mix, maar heeft laagjes (per laag een nieuwe ingredient)

Terug gekomen in het hostel kwam ik twee Duitsers (Danielle, 26 en Bjorn, 28) tegen welke mij uitnodigden om met hen naar de Irish pub te gaan. Maar natuurlijk! Het werd een gezellige avond. We werden natuurlijk door japanners in de pub aangesproken en naarmate de tijd vorderde leerden we nog meer japanners kennen! Zij kunnen echt niet, maar dan ook niet tegen alcohol!
Het werd dan ook zo`n 2;30 in de ochtend dat wij in bed lagen...
En eigenlijk dacht ik om 8:00 op staan om naar het eiland Miyajima te gaan... Dat werd 9:00....

Miyajima was echt een mooi eiland, maar wel op bepaalde plekken erg toeristish. Zo heb ik natuurlijk de `floating torii` gezien (Google het maar) en andere bezienswaardigheden onder andere de Dai... nog wat tempel welke erg veel ruimte in beslag nam. Ook wilde ik de berg op gaan maar door bepaalde omstandigheden (wat het verhaal nog langer maakt) heb ik hier geen hike (stevige wandeling de berg op) gedaan.
Hierdoor heb ik een traditie gezien van de monniken welke hier leefden en dat is lopen over gloeiend hete as van verbrand... ? De toeristen mochten dit ook doen.
Er is teveel om op te noemen wat ik heb gezien... !

Maar de zonsondergang was echt de topper van de dag!

Teruggekomen in het hotel kwam ik opeens 4 nederlanders tegen!
Een record voor mij!
(Al ben ik vandaag in het hostel in Nagasaki 6 nederlanders tegegen gekomen!)

  • 05 November 2012 - 16:20

    Gusta:

    Leuk weer een verhaal met belevenissen van jou. We dachten al wanneer wordt je weekboek aangevuld !!
    Het is vast prettig om weer Nederlanders te ontmoeten én weer je eigen taal te gebruiken !!
    In een vd 1e verhalen schreef je ook hierover. Het is zeker goed ook voor je engelse taal, omdat goed te gebruiken en je japans gaat vast ook wel stukken beter. Ik vind je maar knap, om alles zelf te regelen !!!
    Ga je nu verder naar het Zuid/westen ?? Ben benieuwd naar je foto's, die zitten er nu nog niet bij.
    We printen weer alles uit voor oma Gre. Verleden week is oma Gre gevallen en heeft nu een bult(je??) op haar hoofd.Haar lopen wordt weer wat moeilijker.Vanavond is het de bedoeling om het in de brievenbus bij oma te doen. Arnout komt net binnen lopen en heeft er 2uur rijlessen op zitten.Hij schiet natuurlijk gelijk weer de keuken in om wat te eten/drinken. Love you, groetjes ook van je broer Arnie en mams XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 05 November 2012 - 17:16

    Bas:

    Zoo, volgens mij ga jij gewoon 2 weken op een bed liggen als je terug komt om alle indrukken te verwerken en je japans is dan ook echt goed geworden zeg *jaloers*!!!
    Nouja...als je nog terug komt ;-).

    Blijft super om de verhalen te lezen en even mee te genieten.

  • 05 November 2012 - 20:32

    Rachel:

    goh, je hebt een uur uitgeslapen :P

  • 05 November 2012 - 20:32

    Rachel:

    goh, je hebt een uur uitgeslapen :P

  • 06 November 2012 - 04:14

    Natasja:

    Wat een trouwe lezers heb ik! Erg leuk!

    @Mam de ipod computers in het hostel zijn ingebouwd en ik kan geen usb connector vinden...
    dus kijken of de volgende hostel in Aso dat wel heeft.
    Wel erg vervelend van oma. Hopelijk gaat het weer snel beter met haar!

    @bas nou ja op bed liggen... Als ik terug ben wil ik asap de japanse lessen weer volgen!
    En mijn japans is goed? Ik merk gewoon dat je het een en ander aan elkaar kan plakken. Ook al is het gewoon niet de goede grammatica.... Dan begrijpen zij mij alsnog... Dus of ik het goed kan en of ik de grammaticale regels volg....
    Ik wil eigenlijk wel in japan blijven... Mischien kan ik vanuit nederland een baan in japan regelen, want het land en alles wat zij hebben is te gek! I love it ^_^

    @rachel doe nou niet zooo scynish..... :-P Je hebt het wel twee maal gepost..... O.O
    Lol. Maar dat ene uur scheelde wel!

  • 06 November 2012 - 14:03

    Nicole :

    Heey Natas!

    Wat leuk om je verhalen te lezen! Klinkt in ieder geval of je het super leuk hebt daar!
    Eet je lekker veel sushi? :D

    Nog heel veel plezier!! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 19449

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 05 Juli 2014

There i go again! To Nihon!

27 September 2012 - 10 December 2012

Nihon here i come!

Landen bezocht: