Nagasaki - Reisverslag uit Ibusuki, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu Nagasaki - Reisverslag uit Ibusuki, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu

Nagasaki

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

12 November 2012 | Japan, Ibusuki

Nadat ik in Hiroshima naar de Peace Park ben geweest. Dit is een park met allerlei monumenten over de tweede wereld oorlog. Heb ik genoeg verdrietige dingen gezien. Dus sloeg ik hier de Peace Park over.

Wat ik dan heb gedaan?
De dag dat ik aankwam ontmoette ik twee nederlandse meiden van 26. Samen met hun ben ik naar de Historical en Culture Museum geweest. Dit ging voornamelijk over de handelsgeschienis van Nagasaki. Erg interresant ware het niet dat het meeste in het japans werd verteld en beschreven. Pas op het einde kwamen we erachter dat er ook een engelse taal guide walkman was. Balen! Maar wel een leuke foto gemaakt met japanners welke speciaal verkleed waren.
Het was een ramp om op deze regenachtige dag een restaurant te vinden. Velen waren al vol.

De volgende dag ben ik zelf op pad gegaan met de fiets. Zo ben ik naar Dejima gegaan. Deze vestiging kent iedereen wel in nederland. Het is namelijk de vestiging in japan waar vroeger (bijna) alle buitenlanders woonden aangezien zij niet in japan zelf mochten komen. Dus alle handelsbetrekkingen gingen langs Dejima.
Erg interresant. Wel vond ik Dejima erg klein voor degenen die hier voor lange tijd moesten verblijven.
Van Dejima fietste ik wat rond en ging uiteindelijk naar Het uitzichtpunt van Nagasaki

Dit verhaal typ ik morgen verder! De japanse drama begint!!
Japanse drama = gewoon een japanse televisie serie

En het verhaal gaat weer verder....
Op het uitzichtpunt heb ik de zonsondergang en nacht gezien (ivm verlichting) Dit was erg mooi!

De volgende dag ben ik de heuvel achter het hostel op gegaan en heb vele tempels van veraf gezien met de vele graven van overledenen erbij.
Voorderest heb ik het rustig aan gedaan.



  • 12 November 2012 - 14:19

    Gusta:

    Leuk,om weer een verslag te lezen van jou.Ben benieuwd ook naar het japanse drama wat je gaat schrijven.
    Hopelijk is het niet al te naar/gek ??? Weet niet wat je daarmee bedoelt.
    Veel plezier met het reizen en verkennen van Japan. Arnout vroeg gisteren al; wanneer komt Natasja weer thuis ?? Hij mist je wel.Wij natuurlijk ook !!!!!!!!!!Arnout heeft op dit moment 2 uur rijles én hij heeft er veel zin in.
    Afijn, 6 weken heb je er op zitten, nu nog 4 weken te gaan tot 10 december a.s.
    Wat ga je verder ondernemen ????? Ben benieuwd.........schrijf je nog even je reisroute o.i.d.
    Love you mams XXXxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 12 November 2012 - 19:31

    Bas:

    Het uitzichtspunt van Nakazaki... Betekend dit dat er foto's gaan komen? ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 19465

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 05 Juli 2014

There i go again! To Nihon!

27 September 2012 - 10 December 2012

Nihon here i come!

Landen bezocht: