Mnt Aso en Beppu - Reisverslag uit Himeji, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu Mnt Aso en Beppu - Reisverslag uit Himeji, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu

Mnt Aso en Beppu

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

13 November 2012 | Japan, Himeji

Dus na een aantal dagen Nagasaki ging ik naar Mount Aso. Dit is een actieve vulkaan in het midden van het eiland Kyushu.
Al tijdens de reis in de shinkansen en lokale treinen kon ik zien dat het landschap veranderde van drukke steden tot kleine dorpjes en landbouw. Wel moet ik zeggen dat ik tijdens mijn reis last had van mijn oren, waarom geen idee. Ik denk dat het door de hoge snelheid komt en dat de trein hierdoor snel van een bepaalde hoogte veel stijgd of daalt.

Eenmaal aangekomen in het plaatsje Aso kwam ik de Nederlandse vader en zoon tegen bij het treinstation (zij waren net aangekomen net als mij\) welke ik ook in het hostel in Hiroshima heb ontmoet. Dit was erg toevallig! Wel wist ik dat zij ook naar Mnt Aso gingen maar niet wanneer.
Samen met hun liep ik naar het hostel.
Bij het hostel kwam ik nog wat Nederlanders tegen welke ik in de hostels in Horishima en Nagasaki ben tegengekomen.

De volgende dag ben ik met de bus naar de vulkaan gegaan. Ik kon zo nu en dan het water in de vulkaan zien. Er waren namelijk veel vulcanishe activiteiten, zoals dat er wolken damp welke ruikten naar eieren uit de krater te voorschijn kwamen. Het werd steeds bewolkter en kouder. Er was weinig uitzicht meer over dus gingen de hiking plannen, welke ik eerder had, niet door.
Dezelfde avond ging ik naar de onsen. Echt heerlijk!!

Ik had niet verwacht 4 uur te moeten reizen om bij Beppu aan te komen. Dit ivm een stuk rails welke stuk was gegaan.
Dus kwam ik later op de dag aan.

Mijn eerste en enigste nacht in een ryokan dus het was leuk om te kijken wat er allemaal was. En hoe simpel de kamer eruit ziet.

S avonds liep ik nog wat rond om avondeten te zoeken en kwam langs een danstheater. Ik werd uitgenodigd om naar binnen te gaan. Het leek mij leuk om dit te zien dus ging ik naar binnen. Er waren verschillende dansstijlen te zien, zoals modern, een theeceremonie en iets wilds (wat tegelijkertijd sexy was, helaas waren er geen jongens in deze groep..)

De volgende dag wilde ik nog snel de 8 hells onsen zien. Dit zijn onsen met ieder hun eigen kenmerken. Zo was een onsen knal rood, blauw of wit, bruin. En wat andere kenmerken. Helaas kan je hier niet in baden, aangezien de temperatuur van deze onsen 80 graden of meer is. Wel kon je zo nu en dan bij 1 van de onsen een voetbad nemen. Dit heb ik niet gedaan omdat ik anders in tijdnood kwam ivm de trein.

De reis van Beppu naar Kagoshima is namelijk 4 uur. Pas in Kagoshima kwam ik erachter dat ik nog een trein moest nemen naar Ibusuki van anderhalf uur waar mijn hostel is. Balen.....
En van het treinstation was het ook nog zon 25 min lopen naar mijn hostel.....
Eer ik daar aankwam was het zon 20;45

  • 13 November 2012 - 14:35

    Astrid:

    Hoi Natasja!

    Klinkt goed hoor! Bevalt het om nu veel tussen verschillende plaatsen te reizen? Ik kan me voorstellen dat het ook wel erg vermoeiend is!
    Heel veel plezier en leuk ook om de foto's te zien!

    Groetjes Astrid

  • 14 November 2012 - 12:24

    Rachel:

    haaai!

    Opmerking van de week: behoefte aan mannelijk contact?

    En... mijn vraag van deze week is.....: wat zijn onsen?

    Blijf in spanning voor volgende week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 19454

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 05 Juli 2014

There i go again! To Nihon!

27 September 2012 - 10 December 2012

Nihon here i come!

Landen bezocht: