Opvallende dingen in Japan - Reisverslag uit Himeji, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu Opvallende dingen in Japan - Reisverslag uit Himeji, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu

Opvallende dingen in Japan

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

13 November 2012 | Japan, Himeji

Weetjes WC
- Een aantal wc brillen in japan zijn verwarmd. Dit is zooo fijn!
- Overal zijn wel westerse wcs te vinden behalve in kleine openbare wcs in een park oid.

Weetjes Trein
- In de trein slaapt men staand, zittend in alle mogelijke varianten erg leuk om te zien. Na een tijdje doe je zelf gewoon spontaan mee....
- In de trein slaapt men, leest men, luistert men naar muziek dmv oordopjes of speeld een spelletje op de mobiel/chat. Het is er dan ook super stil.
- In Tokyo waar je ook bent om in de trein te stappen er zitten nooit maar 5 mensen in een coupe. Altijd 25 of meer. Het is komen en gaan.
- De trein is tot nu toe heel af en toe 1-3 minuten later dan de gebruikelijke tijdstip op het station gearriveerd.

Weetjes beleefdheid
- Wanneer een echt oud vrouwtje ergens binnen komt lopen en de stoelen zijn bezet dan staat er altijd wel iemand op.
- Steek nooit de eetstokjes in een kom met rijst!! Dit wordt alleen gedaan bij bepaalde rituelen tijdens begrafenissen.
- Tot nu toe ben ik tweemaal door japanners genegeerd wanneer ik hun om hulp probeerde te vragen.
- Ik kreeg heel vaak te horen dat mijn japans Jouzu (goed) was. Menen zij dit echt? Of is dit alleen uit beleefdheid?

Weetjes mensen in hostels
- Velen die ik tegen ben gekomen konden geen enkel woord japans. De mensen die ik ben gekomen en die wel japans konden praten konden dit daarentegen weer heel goed.
- Ik ben een aantal keer mensen tegengekomen die gewoon dachten `leuk laat ik eens naar japan gaan`. Terwijl zij met het land geen enkele affiniteit hebben.

Wanneer ik dit later op nieuwe post dan betekend dit dat ik wat nieuwe weetjes heb toegevoegd.

  • 13 November 2012 - 14:37

    Astrid:

    Leuk die weetjes! Een verwarmde wc bril lijkt mij ook wel wat :D

  • 13 November 2012 - 16:36

    Gusta:

    Hoi Natassy,
    Leuk al die verhalen en weetjes !!!! Super zelfs !!!!!Misschien heb je er nog veel meer weetjes ??
    Wat ben je verder van plan om nog allemaal te gaan doen ?? Of is dat nog een verrassing voor jezelf en voor ons?? Ik verwacht dat je japans en engels met sprongen vooruit zijn gegaan ?? Fijn, dat je zo nu en dan ook nederlanders tegen komt, zodat je nog wat nederlands kan spreken.Een verademing natuurlijk !!
    Veel plezier verder en pas op jezelf én je spullen, natuurlijk,
    Bij de Provincie ben ik deze week weer gevraagd.Er is iemand ziek geworden.Vrijdag mag ik ook aan de receptie werken (met speciale kleding) Best een uitdaging !!!
    Voor oma Gré printen we je verhalen weer uit. Weet je als te teveel spullen hebt, kan je deze ook in een stevige kartonnendoos naar ons huisadres sturen. Meestal is de porto (postzegel) tot 2 kilo óf tot 5 kg óf 10 kg,dat kan je navragen. (Het beste is natuurlijk om het gewicht optimaal te benutten),
    XXXXXXXXXXXXXXXX mams

Tags: Weetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 19452

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 05 Juli 2014

There i go again! To Nihon!

27 September 2012 - 10 December 2012

Nihon here i come!

Landen bezocht: