Ibuski and Kagoshima Aaah lekker bijgekomen. - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu Ibuski and Kagoshima Aaah lekker bijgekomen. - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Natasja Verhoef - WaarBenJij.nu

Ibuski and Kagoshima Aaah lekker bijgekomen.

Blijf op de hoogte en volg Natasja

17 November 2012 | Japan, Kyoto

Een verrassing was dat een meisje welke ik eerder in het hostel in osaka ben tegengekomen ook in dit hostel verbleef aangezien ik zag dat er verder niemand in dit hostel was. Dat zou wel wat eenzaam zijn geweest..
Zij vertelde mij dat ze de volgende dag weer weg ging (ondanks dat zij hier eerst een week wilde verblijven) vanwege de regels welke op de deur waren geplakt. Een van deze regels was tussen 10:00 am en 4:00 pm moet je buiten het hostel zijn. En de verwachting was dat er regenachtige dagen zouden komen. Dus had ze geen zin om in het niemandland (als het regend is er niets te doen, aangezien alles buiten is) door de regen te lopen. Bljkbaar had zij ondanks dat dit op het formulier stond niet nagevraagd, want toen zij weg was en ik hier naar vroeg gaven de medewerkers aan dat dit niet zo was van de tijden. Wel gaat de deur s avonds om 10:00 pm dicht. Dus misschien bedoelden zij op het formulier wel van 10:00 pm tot 4:00 am?? Maar dit terzijde.

De eerste dag ging ik de stad Kagoshima onveilig maken. Dit duurde niet lang aangezien de trip heen al erg lang is en op een gegeven moment ging het daar regenen. Dus na 1 activiteit gezien te hebben (buiten), wat op een groot grondgebied was, ging ik maar weer terug naar Ibusuki.
Hier deed ik wat inkopen voor ochtendeten en ging in een klein restaurantje avondeten.
Eenmaal terug in het hostel praatte ik wat japans met een oudere personeelslid in het japans (hij kende nauwelijks engels) en hij heeft mij uitgelegd wat de dagen in de week betekenen in het japans. Bv nichi yoobi = zondag = zon en getsu yoobi = maandag = maan
Dit was erg leuk om te horen wel moest hij het op een gegeven moment op google naar de engelse namen van de planeten zoeken, omdat hij deze niet meer uit zijn hoofd wist ^_^

De tweede dag deed ik rustig aan en liep wat rond in het plaatsje Ibusuki zelf. Ik moet zeggen dat je kan zien dat het zijn tijd heeft gehad. Het centrumpje ziet er verouderd uit. Het plaatsje loopt voornamelijk op de zomer toeristen (denk ik).
Na wat eten gekocht te hebben ging ik naar de kust en op een mooi plekje op de pier om daar mijn eten op te eten. Ik genoot van het uitzicht!
Op weg naar ..... geen idee .... ik had geen plannen , liep ik langs de haven en kwam daar een visser tegen welke tussen de boten aan het vissen was. Ik toonde wat interresse (hij had wel 8 vissen gevangen in een kortetijd) en mocht zelf ook de hengel vasthouden. Nou de eerste keer had ik beet hoor (de vis was ongeveer 12 cm en langwerpig)! De volgende aantal keren niet meer en hij nam het over. Op een gegeven moment liep hij even naar zijn auto , na de hengel neergelegd te hebben , plotseling zag ik dat er een vis aan de hengel zat! Dus pakte ik hem op en probeerde de vis binnen te halen. Nou dat vond ik nog een klus! De vis wilde echt niet meewerken en ik dacht dat het misschien wel een joekel van een vis kon zijn! Uiteindelijk had ik hem binnengehaald. Het ging maar om een vis van ongeveer 17 cm en deze was niet langwerpig maar rond (soort van) en plat. -_- Nou ja

Na mijn spullen gedropt te hebben bij het hostel ging ik daartegen over naar de sand bad of onsen (uitleg komt nog). Hiervoor moest ik mij omkleden in een jukata (soort kimono). Vervolgens moest ik uit het gebouw naar het strand. Toen gingen een aantal japanners van de organisatie een kuil in het zand graven waar ik in moest gaan liggen. Daarna begroeven zij mijn lichaam onder het zand, behalve mijn hoofd. Onder het strand is namelijk een heetwaterbron of gewoon heet water dat naar boven gaat. Ik weet het niet precies. Maar het is een soort van sauna maar dan onder het zand. Dat was erg lekker, vooral met de buitenlucht. Wel was het zand zwaar en dat had ik niet verwacht. Na ongeveer 10-15 minuten moet je eruit en naar de onsen gaan. Dit deed ik dan ook. Dit was echt een leuke ervaring!

Zoals eerder vermeld in een andere post moest ik perse een drama kijken. Dat deed ik deze avond!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 19467

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 05 Juli 2014

There i go again! To Nihon!

27 September 2012 - 10 December 2012

Nihon here i come!

Landen bezocht: